Dr. Benedikt StuchteyDeutsches Historisches Institut London, Deputy Director Lebenslauf1985-1994: Westfälische Wilhelms-Universität Münster, Albert-Ludwigs-Universität Freiburg i.Br.: Philosophy, History, German Studies 1988-1989: Trinity College Dublin 1991: M.A. 1991-1994: Deutscher Akademischer Austauschdienst (DAAD) and Friedrich-Naumann Stiftung: postgraduate scholarships 1994: Dr. phil. Since 1995: Research Fellow, German Historical Institute, London Since July 2004: Deputy Director, German Historical Institute, London ForschungsschwerpunkteTheory and history of historiography Western European (esp. British, French and German) imperialism in the 19th and 20th centuries History of science Aktuelle ForschungsprojekteHabilitationsschrift on Western European criticism of colonialism in the age of High Imperialism Monographien, Herausgeberschaften- W.E.H. Lecky (1838-1903). Historisches Denken und politisches Urteilen eines anglo-irischen Gelehrten (Göttingen: Vandenhoeck&Ruprecht, 1997)
- with P. Wende (eds.), British and German Historiography, 1750-1950. Traditions, Perceptions, and Transfers (Oxford and New York: Oxford University Press, 2000)
- with E. Fuchs (eds.), Across Cultural Borders. Historiography in Global Perspective (Lanham, Boulder, New York and Oxford: Rowan&Littlefield, 2002)
- with E. Fuchs (eds.), Writing World History, 1800-2000 (Oxford and New York: Oxford University Press, 2003)
- (ed.) Science across the European Empires, 1800-1950 (Oxford and New York: Oxford University Press, 2005)
Homepage: http://www.ghil.ac.uk/CV/Stuchtey.htmlFragen zur historischen Forschungslandschaft und zu aktuellen Debatten2. b) Die Geschichtswissenschaften haben in den zurückliegenden Jahrzehnten zahlreiche Erweiterungen und Neuorientierungen der Frageansätze und Forschungsperspektiven erfahren. Welche halten Sie für die interessanteste und folgenreichste? Begriffsgeschichte 2. c) Sehen Sie Forschungsfelder, denen man künftig mehr Aufmerksamkeit widmen sollte? Geschichte Europas und der europäischen Kolonisation |